Drie voordelen van linkbuilding voor bedrijven
Als bedrijf ervaar jij hoogstwaarschijnlijk ook de toenemende concurrentie. Het wordt steeds gemakkelijk om een eigen onderneming te starten. Inmiddels wordt het runnen van een onderneming zelfs als bijbaan beschouwd door studenten. Deze ontwikkeling leidt echter tot een toenemende concurrentie op de markt. Hierdoor is het als bedrijf erg belangrijk om op te vallen bij de consumenten om de naamsbekendheid te behouden. Maar hoe doe je dat?
Er zijn diverse manieren om de aandacht van de consumenten te pakken. Linkbuilding wordt steeds meer toegepast door ondernemingen als manier om onder de aandacht te komen van de consumenten. Dat is niet voor niets. Linkbuilding biedt een onderneming veel verschillende voordelen. Ben jij benieuwd welke voordelen de internationale seo strategie jouw onderneming biedt? Lees snel verder.
Hogere positie in Google
Het toepassen van linkbuilding is, naast het tonen van relevante informatie op jouw website, de belangrijkste techniek om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Hoe kan dat? Bij linkbuilding worden er links verwerkt in relevante artikelen op diverse websites. Deze links, ook backlinks genoemd, verwijzen naar jouw website. Google beschouwt een backlink als een soort stem op jouw website. Een backlink zou aangeven dat jouw website relevant is voor consumenten. Indien het aantal stemmen, oftewel backlinks, toeneemt, zal Google jouw website hoger in de zoekresultaten plaatsen. Jouw website zou immers relevant zijn voor veel consumenten en verdient daardoor een hogere plaats in de zoekresultaten.
Bezoekers zullen sneller kopen
De linkbuilding werkt als een soort reclame voor jouw website. In het artikel zal een onderwerp beschreven worden dat doelt op de artikelen of diensten op jouw website. Hierdoor is het gemakkelijk om een backlink te verwerken in het artikel. Door de hoeveelheid informatie dat de lezer al krijgt bij het lezen van het betreffende artikel, kan de lezer direct de conclusie trekken of het product of de dienst naar wens is. De lezer zal enkel op de link klikken als hij of zij geïnteresseerd of nieuwsgierig is. Hierdoor zullen de bezoekers sneller het aangeboden product of de dienst aanschaffen.
Meer vertrouwen opwekken
Artikelen behandelen in het algemeen enkel betrouwbare websites op een positieve manier. Bij linkbuilding zal jouw website in meerdere artikelen naar voren komen, waardoor de lezer ervan uit gaat dat jouw website inderdaad betrouwbaar is. Hoe meer vertrouwen een consument in een website heeft, hoe sneller de consument een product of dienst op de website zal kopen.
Linkbuilding wordt in de meeste gevallen uitgevoerd door copywriters. Zij zijn immers bekend met de eisen rondom de artikelen met backlinks en zijn bovendien ervaren in het schrijven van pakkende, foutloze teksten.