Hoe bereik jij je ideale doelgroep

Wil jij je ideale doelgroep bereiken en uiteindelijk meer klanten werven? Allereerst wil je dat de doelgroep kennis maakt met jouw product of dienst. Daarom begin je altijd met het bereik vergroten. Een van de tools die je kan inzetten is het plaatsen van een advertorial. 

Dit is een zeer toegankelijke manier om mee te starten. Voordat je een advertorial plaatst is het essentieel om een aantal zaken op papier te hebben. Een bedrijf met een goede strategie komt immers beter over bij de doelgroep.

Ken je doelgroep

Als bedrijf moet je inzichtelijk maken wie jouw ideale doelgroep is. Zorg dat je de doelgroep kent en dat de gekozen doelgroep de juiste is voor jouw bedrijf. Het is namelijk zeer lastig om een niet passende doelgroep te kunnen bereiken. Dit is ook niet je doel. Verdiep je in de doelgroep. Maak een overzicht met vragen zoals: Welke doelgroep heeft zoveel last van ‘’het probleem’’ dat ze willen betalen voor mijn oplossing. Of hoe gaat mijn doelgroep op zoek naar een oplossing? Als je je doelgroep door en door kent kan je een klantprofiel opstellen. Daarmee zorg je ervoor dat je je optimaal kan inleven in je potentiële klant. En dat je weet of je de juiste klant bereikt.

Weet de doelgroep te vinden

Wanneer je je doelgroep goed kent, weet je waar de doelgroep te vinden is. Het is verstandig om juist die kanalen in te zetten. Zo kan je zo effectief mogelijk de doelgroep bereiken. Daarnaast heb je ook onderzoek gedaan naar hoe de doelgroep op zoek gaat naar een oplossing. Zorg dat de doelgroep jouw oplossing vindt.

Heb jij bijvoorbeeld een dienst die je uitvoert in een bepaalde regio. Dan is het handig om via lokale kanalen in die regio de doelgroep te bereiken. Je zou bijvoorbeeld een advertorial kunnen plaatsen op de regionale nieuwssite. Hiermee laat je de doelgroep kennis maken met jouw product of dienst zonder dat ze het gevoel hebben dat je direct reclame maakt. Een advertorial is een advertentie die lijkt op een verhaal of een nieuwsbericht. In principe kan ieder bedrijf een advertorial inzetten om zijn doelgroep te bereiken. Zolang de advertorial past bij de gekozen doelgroep. Denk hierbij ook aan de juiste tone of voice.

Doelgroep door sturen

Wanneer je een advertorial plaatst is het belangrijk dat je doelgroep dit ook daadwerkelijk gaat lezen. Bij een goede advertorial heeft de doelgroep niet door dat het gaat om reclame. Je wil de doelgroep vasthouden tijdens het lezen. En je wil natuurlijk niet dat je doelgroep op de helft van je verhaal afhaakt. Daarom is het belangrijk dat je bij het schrijven van een advertorial naadloos aansluit op wat past bij jouw doelgroep. Taalgebruik en sprekende afbeeldingen zijn daarbij erg belangrijk. Uiteindelijk is het doel dat je doelgroep niet alleen kennis maakt met je product of dienst, maar ook dat ze doorklikken naar jouw website. Daarom plaats je een link in de advertorial. Via de link komt de doelgroep op jouw website. En gaan ze mogelijk ook over tot aankoop van jouw product.

Benieuwd naar de advertorial opties om jouw ideale doelgroep te bereiken? In deze lijst vind je een overzicht van alle mediatitels voor regionaal adverteren.