hoger in Google

Het trekken van meer bezoekers naar je website om op die manier om je omzet te verhogen start met het verbeteren van je posities in de zoekresultaten. Een gebruiker van Google kijkt doorgaans alleen naar de eerste drie tot maximaal vijf posities. Er zijn verschillende manieren om hoger in Google te komen en dus meer online klanten te werven. Benieuwd hoe je dit kunt doen? Lees onderstaande tips!

Tip 1: verbeter de bestaande content op je website

Een goede eerste stap om hoger in Google te komen, is het optimaliseren van de bestaande content op je website. Gebruik je de juiste zoekwoorden in deze content? Zijn er mogelijkheden om de teksten langer te maken? Enzovoorts. 

Tip 2: voorzie je website van extra artikelen

Niet alleen is het zaak je bestaande content te verbeteren. Zorg er ook voor dat er op continue basis nieuwe content toegevoegd wordt. Probeer de content hierbij toe te spitsen op gerelateerde, interessante onderwerpen voor bezoekers. Zo kom je niet alleen hoger in Google, maar blijven bezoekers ook langer op je website hangen. 

Tip 3: start met het opbouwen van een linkprofiel

Naast geoptimaliseerde content op je website, is het belangrijk om te werken aan een linkprofiel. Des te meer websites naar de jouwe verwijzen, des te hoger schat Google de waarde van je website in. Let op, het moet gaan om relevante websites met onderwerpen die gekoppeld kunnen worden aan je eigen diensten en producten. 

Tip 4: combineer SEO en SEA met elkaar

De reeds genoemde tips zijn onderdelen van een SEO-strategie, Search Engine Optimization. Het is verstandig SEO te combineren met SEA, wat staat voor Search Engine Advertising. Dit betekent dat je advertentieruimte koopt op relevante zoekwoorden, om zo bovenaan de zoekmachine te staan. 

Tip 5: schakel een professioneel bureau in

 Voorkom dat je onnodig veel budget uitgeeft aan een SEA-campagne. Evenals dat het onverstandig is om veel tijd te stoppen in het opbouwen van een linkprofiel. Verstandiger is het om een professioneel en ervaren bureau in te schakelen, welke je hierbij kan helpen. Of schakel een online marketing specialist in, zoals Marco Bouman. Zo ben je verzekerd van korte lijnen en maximaal resultaat.