Meer bezoekers op jouw website krijgen

Het is tegenwoordig steeds makkelijker om een eigen bedrijf op te starten. Hoewel dit erg positief klinkt voor personen die overwegen een eigen onderneming te starten, is dit een negatieve ontwikkeling voor de bestaande bedrijven. De concurrentie zal immers toenemen voor hen.     

Het is als bestaand bedrijf hierdoor nog belangrijker geworden om de naamsbekendheid te behouden en op te vallen bij de consumenten. Gelukkig zijn er tegenwoordig talloze mogelijkheden om deze doelen te bereiken. Denk hierbij aan reclameborden, advertenties op social media en het toepassen van linkbuilding. Dit laatste punt is nog niet bij iedere onderneming bekend, maar kan het grote verschil maken. Benieuwd naar linkbuilding? Lees snel verder.

Wat is linkbuilding?

Om te beginnen, zal ik uitleggen wat linkbuilding exact inhoudt. Linkbuilding is het verkrijgen van relevante links die de consumenten naar jouw website verwijzen. Deze links zullen op andere websites geplaatst worden. Vaak worden de links in interessante teksten verwerkt, zodat de interesse van de lezer wordt gewekt en de kans groter is dat hij of zij op de link zal klikken. Het doel van deze strategie is om meer bezoekers naar een website te krijgen.

Linkbuilding helpt, naast het verkrijgen van meer bezoekers op de website, ook bij het verbeteren van jouw vindbaarheid op Google. Google beschouwt de links, die verwijzen naar jouw website, als stem. Hoe meer ‘stemmen’ een website krijgt, hoe meer Google deze website waardeert. Google verwacht namelijk dat deze website relevant is voor bezoekers. Hierdoor zal Google jouw website hoger in de zoekresultaten van Google plaatsen. Dit kan ook leiden tot een toename van het aantal bezoekers op de website en kan wellicht zelfs leiden tot meer omzet.

Hoe realiseer ik linkbuilding?

Hoogstwaarschijnlijk klinkt bovenstaande uitleg erg interessant en winstgevend voor jou, als eigenaar van een onderneming. Maar hoe pas je linkbuilding toe om inderdaad te de voordelen van linkbuilding te ervaren?

Zoals ik eerder heb aangegeven in dit artikel worden kwalitatieve backlinks worden vaak verwerkt in artikelen. Hierdoor worden de backlinks minder snel beschouwd als reclame en zullen lezers sneller op de link klikken. Deze artikelen zullen aan enkele eisen moeten voldoen om inderdaad positief gewaardeerd te worden door Google. Copywriters zijn vaak ervaren met het schrijven van deze artikelen en worden daardoor vaak ingezet als schrijvers van artikelen met backlinks. Dankzij een ervaren copywriter kan de internationale zoekmachine optimalisatie succesvol worden uitgevoerd. Ga jij linkbuilding uitbesteden?