Visitekaartjes voor je bedrijf bieden nog steeds veel mogelijkheden
Twijfel je over het nut van visitekaartjes? Met alle technologische mogelijkheden van vandaag de dag is dat erg logisch. Je kunt mensen die je ontmoet immers vragen om je op te zoeken op LinkedIn. Of je website eens te bekijken. Toch is het niet helemaal waar dat visitekaartjes niet nuttig meer zijn. En daar vertellen we je graag meer over.
In bepaalde situaties blijven visitekaartjes nuttig
Er zijn veel situaties waarbij visitekaartjes nog steeds effectief kunnen zijn. Zo kan het zijn dat je doelgroep wat ouder is. Vooral ouderen gebruiken nog veel visitekaartjes. Zij verzamelen de kaartjes op netwerkborrels en andere gelegenheden. Vervolgens maken ze een stapeltje van de kaartjes en besluiten ze eventueel later contact op te nemen. Een visitekaartje is bij deze doelgroep vaak beter dan simpelweg je telefoonnummer geven.
De reden hiervan is dat je meer van jezelf kunt laten zien. Al op het visitekaartje kun je jouw huisstijl terug laten komen. Daarnaast kun je zaken zoals creativiteit, professionaliteit of juist een zakelijke uitstraling duidelijk maken. Het biedt een kans om een goede eerste indruk te geven.
Ook blijft een visitekaartje simpelweg beter hangen dan het geven van contactgegevens. Men stopt het kaartje in de portemonnee en zal het niet zomaar kwijtraken. Daardoor is de kans groter dat je uiteindelijk in contact komt met deze persoon
Verbind visitekaartjes met de digitale wereld
Visitekaartjes zijn dus het meest effectief bij ouderen. Maar ook wanneer je doelgroep uit jongeren bestaat, zijn er mogelijkheden. Zo kun je visitekaartjes verbinden met de digitale wereld. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een QR-code. Deze code kan worden gescand waardoor men bijvoorbeeld direct op je LinkedIn pagina uitkomt. Jongeren mensen vinden dit vaak interessant. Daarnaast laat je hierdoor gelijk een goede en vooruitstrevende indruk achter.