Waarom zijn labels/logo’s zo belangrijk voor bedrijven?

Labels en logo’s, we kennen ze allemaal. Veel grote bedrijven maken ontzettend veel reclame om hun naam bekend te maken of hun naam bekend te houden. Waarom doen zij dit en is dit echt nodig?

Labels

Een label is ontzettend handig. Op het labeltje van bijvoorbeeld een broek die in de winkel ligt kan je zien van welk merk het is, hoeveel het kost en welke maat het is. Alle informatie die je nodig hebt staan op het labeltje. Buiten de welbekende kleding labels heb je bijvoorbeeld ook energie labels. Denk bijvoorbeeld aan die nieuwe wasmachine die je wilt kopen. Het is ontzettend handig als je snel ziet hoe zuinig de wasmachine is.

Je eigen label maken

Als bedrijf moet je ook je eigen labels maken. Labels hoeven helemaal niet duur te zijn. Er zijn meer dan genoeg goedkope en kwalitatief goede labels op de markt. Het is belangrijk dat de labels groot genoeg zijn voor de informatie die er op moet, het moet wel overzichtelijk blijven.

Logo’s

Een logo is ontzettend goed voor de beeldvorming van een bedrijf. Als je het logo van McDonald’s ziet herken je het en associeer je het gelijk aan het bedrijf. Het belang van een goed logo wordt vaak onderschat. Er moet ontzettend veel tijd en moeite ingestoken worden als je een goed herkenbaar logo wilt hebben. Als bedrijf wil je herkenbaar zijn en opvallen tegenover de concurrenten. Het logo en de bedrijfsnaam is het eerste wat een potentiële klant ziet.

Je wilt een goede indruk maken op de klant daarom moet het logo opvallen en goed passen bij het imago dat je wilt uitstralen. De kleuren en lettertype zijn ontzettend belangrijk. Een goed logo moet ook tijdloos zijn. Google heeft bijvoorbeeld als sinds het begin van Google hetzelfde logo. Door de jaren heen is het logo in kleine details gemoderniseerd maar dat met ook als je met de tijd mee wilt gaan.